Villkoren gäller för Happy Campers produktsortiment. Försäljningen följs av Svensk gällande lagstiftning.
Alla priser som anges är inkl. Moms.
Vi har den angivna garantitid som leverantör följer sig utav i enlighet med svensk lagstiftning
Beställare måste vara myndig.
Finns produkten i vårt lager skickas produkten omgående. Leveranstiden är normalt 3 - 5 arbetsdagar. Beställningsprodukter som inte finns på vårt centrallager har normalt en leveranstid på 7-14 arbetsdagar. Vi reserverar oss för förseningar och ev restnoteringar från olika leverantörer.
Om Ni undrar över en leveranstid så kan skicka oss en förfrågan via mail, för att få mer exakt besked angående leveranstiden.
Vi skickar paket med DB Schenker inom Sverige. Men det går även bra att hämta produkten/erna direkt på vårt lager
Ifall kund väljer att inte lösa ut beställd beställning så kommer kund debiteras kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), samt en hanteringsavgift på 200 kronor.
Fraktpriser Schenker:
Frakt till ombud max 20KG 99:-
Frakt till närmsta schenker terminal 299:-
Frakt hemleverans 499:-
Vid beställning av stolar och bord så kan dessa endast fraktas till terminal eller med hemleverans
Viktigt att veta är att ni som kund behöver välja rätt fraktalternativ för att inte bli efterdebiterade.
Känner ni er osäkra på vilket fraktalternativ ni skall välja så är det bara att höra av er till oss så hjälper vi er.
EJ UTHÄMTAT
Om kund inte hämtat ut produkten inom 5 arbetsdagar efter det att första avisering från transportbolaget har skickats ut. (kund ansvarar för att rätt telefonnummer har angetts) så tas en hanteringsavgift på 150 kr ut. Om uthämtning av sändning uteblir totalt 15 dagar kommer sändningen gå tillbaka till Happy Campers lager. En kostnad 550kr kommer då tas ut. Önskas sedan ny leverans kommer en ytterligare fraktkostnad tillkomma.
Vid avbeställning där en lagervara inte har lämnat vårt lager tas ingen extra avgift ut. Detta gäller även om varan går att avbeställa inom rimlig tid från ev leverantör.
Specialbeställningar görs via förfrågan.
Kunden får genom skriftligt meddelande till Happy Camper häva avtalet såvitt avser försenade produkter om leverans-försening som beror på Happy Camper eller något förhållande på hans sida pågår mer än 45 dagar. Happy Camper åtar sig att återbetala förskottsbetalt belopp inom 20 arbetsdagar.
Ni kan ända fram tills ordern inte har blivit packad/beställd/hämtad avbeställa er order.
Vid tvist där en Privatperson är köpare följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.
Upptäcker du skadan när du hämtar paketet skall du omgående anmäla detta till Posten/Schenker innan du öppnar paketet. Vi ansvarar inte för transportbolagens arbete
När du som Kund handlar hos happycamper.nu gäller ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som Kund alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du som Kund står för tur- och returfrakt vid ångrat köp och ska returnera varan i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte när produkten har tillverkats enligt Kundens anvisningar.
Om du som Kund vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, registrera detta till happycamper.nu via ett formulär, som du får genom att maila oss. Där skall namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer uppges.
Vid upphämtning i vårt lager gäller ej öppet köp.
Happy camper betalar tillbaka beloppet så fort som möjligt, utefter happycamper.nu betalningsdagar i enlighet med företagets policy.
Kund har reklamationsrätt på varor inköpta av happycamper.nu i enlighet med svensk lagstiftning.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköpslagen. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att Kunden märkt eller borde ha märkt felet.
Om Kunden vill reklamera en vara ska Kunden, inom skälig tid, registrera detta till happycamper.nu. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer och namn på varan i meddelandet. Kunden måste också beskriva på vad som är fel med varan. Kunden kan komma att behöva bevisa felet genom att ta kort på varan och skicka in till happycamper.nu. happycamper.nu förbehåller sig rätten att neka reklamation om det visar sig att Kund inte registrerat reklamationen och inte fått ett godkännande av happycamper.nu att utöva reklamationsrätten.
Transportskador ska anmälas på samma sätt som reklamationer med undantag att anmälan måste göras inom 7 dagar från det att Kunden mottagit varan. När varan lämnat happycamper.nu förs ansvaret vidare till fraktbolaget. Happy Camper har inget ansvar för skador som kan uppstå under transport där Kunden själv transporterat varan hem eller till en annan adress.
Happy Camper
SE8003035956
Svenstorp 1
533 91 Götene
0702438016
Personuppgiftsansvarig är den som ansvarar för behandlingen av personuppgifter. I detta fall är den personuppgiftsansvarige:
Maria Karlsson Säljansvarig
info@happycamper.nu
070-2438016
GDPR:
Den 25 maj 2018 träder den nya europeiska dataskyddsförordningen,”The General Data ProtectionRegulation (GDPR) i kraft.
För att kunna fullgöra begäran från er som besöker och beställer produkter från oss på Happy Camper kan du få lov att uppge några av dessa uppgifter:
• Ditt namn
• Ditt personnummer/ organisationsnummer
• Din e-postadress
• Din postadress
• Din leveransadress
• Ditt telefonnummer
• Dina kontaktuppgifter
Vi registrerar dina uppgifter när du köper eller beställer en vara. Vi kan även samla in uppgifter om du som kund vill bli kontaktad, t.ex. kring offerter etc. Om du registrerar dig för nyhetsbrev har vi rätt att spara din mejladress. Du har alltid rätt som kund att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev. Detta görs lättast via mail till
Vad Happy Camper använder dina personuppgifter till:
• Behandla din beställning
• Hantera kundprofil
• Behandla betalningar
• Leverera produkter
• Skicka information
Genom att göra ett köp hos happycamper.nu så har ni godkänt villkoren enligt ovan.